چت یا chat

چت (chat)

ارتباط در زمان واقعی از طریق صفحه کلید بین دو یا چند کاربر در یک شبکه محلی (LAN) یا از طریق اینترنت چت رایانه ای غیر کلامی مانند ارسال پیام های متنی به جلو و عقب است. بعد از فشردن هر کلید ، هر دو کاراکتر منتقل می شوند ، یا وقتی کاربر Enter را فشار داد ، تمام متن ارسال می شود. اصطلاح چت در دنیای محاسبات چنان گسترده شد که ارتباط صوتی دو طرفه گاهی اوقات “گفتگوی صوتی” خوانده می شود ، و تماس ویدیویی اغلب “چت تصویری” خوانده می شود.

چت زنده برای پشتیبانی

چت متنی زنده یک سیستم پشتیبانی وب سایت متداول است و به کسی امکان می دهد از یک نماینده شرکت کمک کند ، که به طور معمول بیش از یک بازدید کننده سایت را همزمان انجام می دهد. “چت زنده” ، “کمک زنده” ، “شخص زنده” یا “نرم افزار پشتیبانی مستقیم” نامیده می شود.

چت در مقابل پیام فوری (IM) در مقابل پیام کوتاه (SMS)

هر سه این اصطلاح مترادف به کار می روند زیرا همه آنها با ارسال و دریافت متن سروکار دارند. با این وجود اختلافاتی وجود دارد. در گذشته جلسات چت و IM با رایانه همراه بود ، در حالی که ارسال پیامک به شدت سرویس تلفن همراه بود. امروزه ممکن است از همان سرویس هم در دستگاه های تلفن همراه و هم برای رایانه ها استفاده شود.

علاوه بر این ، در حالی که یک جلسه چت فقط توسط کاربران در حال مرور یک وب سایت آغاز می شود ، پیام رسانی فوری (IM) نیاز به نصب یک برنامه IM و افتتاح حساب دارد. همچنین ممکن است نیاز به ارسال دعوت نامه به گیرندگان باشد. ارسال پیامک فقط نیاز به دانستن شماره تلفن گیرنده دارد. پیام رسانی فوری و پیام کوتاه را ببینید.

چت کردن قبلاً کلامی بود

قبل از اینکه خدمات چت محبوبیت پیدا کند ، اگر افراد به “گپ زدن با تلفن همراه” مراجعه می کردند ، منظور آنها صحبت کردن بود. اتاق گپ ، چت تصویری و IRC را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *